Kjøpsvilkår
Registrering
Når du handler i vår nettbutikk kan du velge å registrere deg som kunde eller handle som gjest. Registreringen krever en gyldig e-postadresse. For å gjennomføre et kjøp må du legge inn mobilnummer og e-post.
Adresseendring
Du som kunde er ansvarlig for at du er registrert med riktig informasjon i din profil. For å endre informasjon eller adresse, gå til Min Side.
Priser
Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er oppgitt i NOK og inkluderer 25% MVA. Før du utfører betalingen vil alle kostnader som er knyttet til kjøpet fremkomme. Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og vil kontakte deg dersom noe slikt skulle skje.
Betaling
I vår nettbutikk kan du betale med kort eller Klarna. Ingen ytterligere kostnader vil bli lagt til kjøpesummen, bortsett fra frakt. Din sikkerhet og trygghet er meget viktig for oss, og med Stripe som samarbeidspartnere blir denne sikkerheten ivaretatt. Ved kjøp i vår nettbutikk blir kjøpesummen reservert på din konto frem til varene er plukket. Kontoen blir belastet først når varene er pakket og sendt.
Kontakt oss:
Dersom du har spørsmål eller ikke finner svar på det du lurer på angående en bestilling, kontakt oss gjerne og oppgi ditt ordrenummer. kontakt@dixisandefjord.no
Leveringstid
Vi jobber for å levere varene dine raskest mulig. Normal leveringstid er som regel to virkedager + ordinær postgang. Noe lengre leveringstid kan forekomme i forbindelse med helligdager. Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner som gjør at man er utsolgt for en eller flere varer, og vil kontakte deg dersom dette skjer. Vi sender ikke til utlandet. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen.
Leveransevilkår
Alle ordre fra Dixi blir sendt via Bring. Om pakken ikke kan leveres i din postkasse, vil du få en hentemelding som forteller hvor du kan hente din pakke. Du kan også velge å hente varer i butikken vår kostnadsfritt. Varer bestilt på nett som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning (se mer info under eget punkt nedenfor).
Bytting
Dersom du ønsker å bytte en vare, anbefaler vi at du bestiller ønsket vare på nytt og returnerer opprinnelig vare til oss. Returnert vare vil bli refundert når den kommer i retur til oss.
Bytte
Dersom du ønsker å bytte varen i en annen vare eller du ønsker å bytte varen i en annen størrelse eller farge, er det fint om du sender oss en epost på kontakt@dixisandefjord.no eller ringer oss på telefon 913 87 387 og forklarer hva du ønsker å bytte til, så ordner vi det for deg. Ved bruk av bytterett må varen være ubrukt, og merkelapper må ikke være fjernet fra produktet.
OBS! Det er redusert bytterett på noen varer, se neste avsnitt.
Retur
Om du ønsker å returnere en vare kan den leveres i butikken vår kostnadsfritt. Ønsker du å sende den i retur til oss lager du en returetikett her:
Skriv inn returkode: returPIP
Fyll inn din informasjon - skriv ut etikett og lever pakken på en innleveringssted med Bring.
Legg ved ordrebekreftelsen i pakken. Prisen for returen blir trukket fra beløpet vi refunderer til deg.
Av hygieniske årsaker er det ingen bytterett på uforseglede matvarer, beautyprodukter, undertøy, badetøy og øredobber.
Tilbakebetaling ved returer
Hva skjer dersom du allerede har betalt med kredittkort?
Hvis du har betalt med kort får du en automatisk mail om at vi har startet tilbakebetaling så fort returen er registrert hos oss. Når returen har kommet til oss, kan det ta opptil 2-3 dager før pengene er refundert.
Det koster 49,- å returnere varer. Beløpet trekkes fra ved tilbakebetaling.
Angrerett
Du kan selvsagt benytte deg av angreretten om du likevel ikke ønsker produktet du har bestilt. Angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varene. Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Angreskjema legges ved i din pakke og fylles ut før retur.
For å benytte seg av angreretten må varen være uskadet i originalemballasjen. Varen skal være ubrukt og i samme forfatning som du mottok den. Eventuelle merkelapper skal henge på. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd).
Ved retur vil pengene bli refundert etter mottatt retur
Uavhentede pakker
Dersom din pakke ligger uavhentet på Posten vil du først få en påminnelse om å hente pakken. Om pakken fortsatt ikke blir hentet vil den gå i retur til oss. For dette belastes kunden med et gebyr på 100,- for å dekke kostnadene i forbindelse med frakt og retur av pakken.
Dersom du har valgt å hente pakken hos Dixi, vil det sendes en påminnelse til deg dersom ikke pakken hentes.
Reklamasjon
Som kjøper er du ansvarlig for å sjekke om produktet er uskadet, har feil eller mangler. Om du oppdager feil/mangler, må dette meldes inn til oss så snart som mulig, og vi vil finne en løsning for deg. kontakt@dixisandefjord.no
Returadresse
Produktene som skal i retur sendes til følgende adresse:
Dixi Sandefjord
Jernbanealleen 28
3210 Sandefjord
Husk å merke forsendelsen med navn og ordrenummer.